MEHIKA, MONTERREY - julij 2016 POROČILO ENOMESEČNE IFMSA RAZISKOVALNE IZMENJAVE

Similar documents
KAKO GA TVORIMO? Tvorimo ga tako, da glagol postavimo v preteklik (past simple): 1. GLAGOL BITI - WAS / WERE TRDILNA OBLIKA:

MEHIKA, MONTERREY julij 2017

Donosnost zavarovanj v omejeni izdaji

ŠPANIJA, MÁLAGA avgust, september 2015

ČEŠKA, PRAGA Avgust 2017

Makedonija, Skopje - julij 2017

ŠTUDIJSKA POROČILA ERASMUS ŠTUDENTOV MEDICINSKE FAKULETE UNIVERZE V LJUBLJANI. za študijsko leto 2008/2009

22. december Draga bratca in sestrice, želim vam lepe in mirne praznike in upam, da se kmalu vidimo! Jacky Berner Kaiser

Navodila za uporabo čitalnika Heron TM D130

Kvalitativna raziskava med učitelji in ravnatelji

Lahko noč Slovenija... danes zjutraj te predstavljam. =)

ISLANDIJA Reykjavik. Reykjavik University 2015/2016. Sandra Zec

PRESENT SIMPLE TENSE

Prigodnik je ponovno tu!

Glasilo Osnovne šole Franceta Prešerna v Kranju, šolsko leto 2014/2015

Začasno bivališče Na grad

vozni red / timetable 1 Vozni red letov velja Flight Timetable

2013/2014. Glasilo otrok, ki so med zdravljenjem vključeni v Bolnišnično šolo OŠ Ledina.

ERASMUS MADRID UC3M. Tajda Jager 2016/2017

Stezice. Časopis Gimnazije Novo mesto. Letnik: 2010 / Številka 2. Naklada: 150 izvodov. Tisk: Grafika Špes. Mentorja: Janez Gorenc, Uroš Lubej

NOVICE EUROPA DONNA REVIJA ZA ZDRAVE IN BOLNE - PRILOGA NAŠE ŽENE - ŠTEVILKA 33 - MAREC Fotografija: BrandXPictures

GORJUPKO 2015/16 OSNOVNA ŠOLA JOŽETA GORJUPA KOSTANJEVICA NA KRKI. Izzivalno dober! 2015/2016

Marec za interno uporabo. kar. interno glasilo za jadralne padalce in zmajarje

Zaradi flirtanja z zaposleno cenzurirali mojo glasbo! Stran

BOŽIČNA IZDAJA Cajtn'g

Re: Visoko šolstvo v ZDA in Sloveniji, s stališča mladega profesorja na začetku kariere.

Univerza na Primorskem/University of Primorska Fakulteta za humanistične študije/faculty of Humanities

Navodila za uporabo tiskalnika Zebra S4M

Revija študentov Veterinarske fakultete Univerze v Ljubljani. številka 24, junij 2009

RUANDA, BUTARE avgust 2016 POROČILO ENOMESEČNE IFMSA KLINIČNE IZMENJAVE

SKUPINA ŽOGICE Starost: 4 6 let Vzgojiteljica : Jožica Kenig Pomočnica vzgojiteljice: Nataša Gabršček

VELIKA NOČ V NORIŠNICI

Commissioned by Paul and Joyce Riedesel in honor of their 45th wedding anniversary. Lux. œ œ œ - œ - œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ. œ œ œ œ œ œ œ œ œ.

KRIK UVODNIK. Glasilo Osnovne šole Franceta Prešerna Kranj, šolsko leto 2015/2016

JAN 18. brezplačna revija za študente in dijake. Test: Kateri osnovnošolski predmet si? Potopis: S spačkom na Portugalsko 3. del.

ki ni cenzurirana glasilo dijaškega doma bežigrad #6 MAJ 2018

»Barvo mojemu življenju dajejo mož in otroka in vse večkrat slikam za njih ali prav zaradi njih.«

... ~ LJ I ... " ... ' ..: ,' ... ',.' 16 KAJ MANJKA CLOVEKU R AZSTAVA ..::.::-., D NEVNIK LOPOVA ..:..:...

SLOVENSKA FILANTROPIJA. Izbrani prispevki. IV., V. in VI. Slovenskega kongresa prostovoljstva. (Novo mesto 2003, Sežana 2006, Bled 2008)

Summi triumphum. & bc. w w w Ó w w & b 2. Qui. w w w Ó. w w. w w. Ó œ. Let us recount with praise the triumph of the highest King, 1.

Marko STABEJ, Helena DOBROVOLJC, Simon KREK, Polona GANTAR, Damjan POPIČ, Špela ARHAR HOLDT, Darja FIŠER, Marko ROBNIK ŠIKONJA

UNIVERZA V LJUBLJANI FAKULTETA ZA DRUŽBENE VEDE. Jernej Božiček. Demokracija danes? Diplomsko delo

ki ni cenzurirana glasilo dijaškega doma bežigrad #4 junij 2017 POKLICI

* 20 let. Revija za kulturna in druga vprašanja Občine. Šoštanj. in širše. Intervju z Vladom Vrbičem LETO XX ŠT APRIL ,60 EUR

Slovenska različica e-knjige Negovanje. sočutja. Učenja med prvim obiskom Evrope. 17. KARMAPA Ogyen Trinley Dorje

University of Sheffield School of Law

KR LJI UL ICE RAZSTAVA TATOO ZGODBA. BILANCA FESTIVAL LEZBICNEGA IN GEJEVSKEGA FILMA DOGODKI RECENZIJA OGLASNA DESKA KonCEK BABI lore

K L I O. revija študentk in študentov zgodovine ISHA Ljubljana maj 2013, letnik 12, št. 1

Glasilo Osnovne šole Franceta Prešerna v Kranju, letnik XLVI, šolsko leto 2010/2011

Skupaj za zdravje človeka in narave

blondinka.»po ta zadnjem«bi rekli v motorističnem

Čarovniščki STIK 2015/ Čarovniščki

RIKOSS. Poljudnoznanstvena revija s področja ljudi z okvaro vida

most: Junij študentski ISSN c x Revija študentov Fakultete za gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani junij 2017 brezplačen izvod

Pljucnik 16/1. marec 2016 ISSN

Letnik II, številka 3, maj 2017 Časopis dijakov Ekonomske šole Murska Sobota, Srednje šole in gimnazije

Številka 23 KvartaI II leto Naravnost k najboljšim. Straight to the great.

Milan Nedovič. Metodologija trženja mobilnih aplikacij

Intranet kot orodje interne komunikacije

PROBLEMATIKA MATERINSKIH DOMOV V SLOVENIJI

Pljucnik 12/4. december 2012 ISSN

Podešavanje za eduroam ios

1. LETNIK 2. LETNIK 3. LETNIK 4. LETNIK Darinka Ambrož idr.: BRANJA 1 (nova ali stara izdaja)

RIKOSS. Poljudnoznanstvena revija s področja ljudi z okvaro vida

POMOČ DRUŽINI OTROKA Z MOTNJO AVTISTIČNEGA SPEKTRA

KAZALO BIOLOGIJA V PRAKSI BIOLOGIJA V PRAKSI VEČNA POT, NAŠ DRUGI DOM! TUDI USTVARJALI ZNAMO BITI. Uvodnik.3

OCENJEVANJE SPLETNIH PREDSTAVITEV IZBRANIH UNIVERZ IN PISARN ZA MEDNARODNO SODELOVANJE

Slovensko muzikološko društvo. Slovenian Musicological Society

coop MDD Z VAROVANIMI OBMOČJI DO BOLJŠEGA UPRAVLJANJA EVROPSKE AMAZONKE

DRUŽBENA KONSTRUKCIJA STARŠEVSTvA IN SKRB ZA OTROKE Z OVIRAMI

V šestem delu podajam zaključek glede na raziskavo, ki sem jo izvedel, teorijo in potrjujem svojo tezo.

6 Revija. 150 let od rojstva Alojza Knafelca. Dave Macleod INTERVJU: 114. LETO / JUNIJ 2009 / 3,20 EUR REVIJA ZA LJUBITELJE OD LETA 1895

INFORMATOR INFORMA 2011/ 2012

Prigodnik se vrača! Letnik 3, številka 2. V tej številki:

B A C I L...B A C I L...BA...C I L

Časopis OŠ PRULE Šolsko leto 2015/16 1. številka,

KDO SPLOH BERE UVODNIKE?

PARTIZANSKA BOLNIŠNICA "FRANJA" (pri Cerknem) PARTISAN HOSPITAL "FRANJA" (near Cerkno)

Alumni novice Univerze v Novi Gorici

Thomas Tallis Mass for 4 voices

POVSOD JE LEPO LEPOPIS, AVGUST 2016 OTOČJE BANYAK

Na koncu naj se samo še pohvaliva, da že pripravljava tiskani zbornik najboljših del prvega letnika in da sva sploh grozno ponosni.

#24 SIMPLY CLEVER. 8 V RITMU CESTE Kaj pa vi poslušate v avtu? 68 REPORTAŽA S kolesom nad Bledom. 76 DRUGAČEN INTERVJU Primož Roglič

DIPLOMSKO DELO MOTIVACIJA ZAPOSLENIH V PODJETJU GOOGLE

ISSN , Marec 2010 Številka 3. Blejske novice

Halina, Hesus. (Advent) œ N œ œ œ. œ œ œ œ œ. œ. œ œ œ œ. œ œ. C F G7sus4. œ. # œ œ J œ œ œ J. œ œ. J œ. # œ. # œ œ œ

Vse pravice so pri avtoricah in avtorjih.

študentski most: ISSN c x

Prijedor, october 2011, Preceded by a study trip to Jasenovac, Donja Gradina and Vukovar, october 2011

ŠPASN 2009 LJUBEZEN POGOVOR Z BENKO PULKO NAJ-DOGODKI REPORTAŽA Z NOGOMETNE TEKME OŠ BLAŽA ARNIČA LUČE

official Programme VELUX EHF Champions League 2012/2013 RK Gorenje Velenje vs. St. Petersburg Velenje / 20.

pečat v življenju Evropska komisija

L e G r a NOVOSTI V GRADBENIŠTVU IN LESARSTVU PROJEKTNI DNEVI SPOMINI NA SREDNJO ŠOLO MLADI UPI NAGRADNA KRIŢANKA

MELITA ŽARN TAHIROVIĆ, direktorica ZD Hrastnik. Sovretov pohod LOKALNE VOLITVE 2014 ZAMBIJA. Koledar prireditev v veselem decembru.

Vesele božične praznike in srečno novo leto 2011 Vam želi uredniški odbor!

DOBRODOŠLI V HOTELU EVROPA HOTELU Z DRUGO NAJDALJŠO TRADICIJO V SLOVENIJI.

Kreativno okolje in uspe{nost mladih raziskovalcev

PODATKI O DIPLOMSKI NALOGI

Film je pomemben del slovenske kulture. To bi verjetno moralo biti samoumevno, PREDGOVOR

Glasilo Slovenskega združenja za pomoč pri demenci

Transcription:

Ime in priimek: Špela Lipovšek Čas izmenjave: od 4. 7. do 29. 7. 2016 MEHIKA, MONTERREY - julij 2016 POROČILO ENOMESEČNE IFMSA RAZISKOVALNE IZMENJAVE Kraj izmenjave Monterrey je zelo veliko mesto, ki primerjavi z Ljubljano ni niti približno pol toliko lepo ali čisto, ampak se ti po nekaj tednih na svoj način prikupi in ga ne želiš zapustit. Leži na severovzhodu Mehike v zvezni državi Nuevo Leon in je tudi njeno glavno mesto. Ko sem gledala Google Street View slike, si nisem predstavljala, da se bom prosto sprehajala po Monterreyu čez dan, potem pa sem se tam počutila zelo domače. Je precej poslovno usmerjeno mesto, zato nima zelo veliko turističnih točk, vseeno pa lahko v njem najdeš veliko lepega in zanimivega. Iz hriba Obispado, kjer stoji ogromna mehiška zastava lahko vidiš razgled na celo mesto, lahko obiščeš park Fundidora in se tam naokrog zapelješ s kolesom, večina zanimivosti pa se nahaja v okolici mesta. Mesto obdajajo hribi, ki so vsak zase posebni, na katere se lahko odpraviš na pohod in uživaš v razgledu na mesto. Viza Za Mehiko ne potrebuješ vize. Zdravje Pred odhodom v Mehiko ne potrebuješ nobenega testa ali cepljenja. Edino zdravilo, ki bi prav prišlo skoraj vsakemu je kakšen antiperistaltik. Ampak prijateljica s težavami je s seboj prinesla neka zdravila, ki ji niso pomagala, potem pa je kupila mislim da loperamid v mehiški lekarni, kar ji je takoj pomagalo. Priporočam, da kupite tukaj. Še poceni je. Varnost Meni se je zdelo varno, tudi nihče od študentov na izmenjavi ni imel nobenih problemov, so pa nas pa vsi domačini posvarili, naj ponoči ne hodimo sami naokoli. Če smo bili še vedno v bolnišnici, ko se je stemnilo, so nam svetovali, da se do doma, ki je bil oddaljen 6 minut hoje stran, odpeljemo z Uberjem. Tudi metro so nam zvečer odsvetovali, čez dan pa smo ga večkrat uporabili brez problema. Denar V Mehiki uporabljajo Mehiški peso. Trenutno je menjalni tečaj približno 20 pesotov za 1 evro. Najbolj se splača dvigovati denar na bankomatih, menjalnice po mestu namreč večkrat ne sprejemajo evrov, ampak bolj dolarje. Najlažje je pa seveda plačevati s kreditno kartico (Visa, MasterCard), ne naredit iste napake kot jaz in se odpravit v Mehiko z American Express. Ker jo lahko uproabiš le v Starbucksu. Večino družabnega programa se plača z bankovci zato priporočam, da nekaj denarja dvignete, ko hodite naokoli, pa kupujte s kreditnimi karticami. Prevoz Jaz sem si rezervirala let Zagreb-Istanbul in Istanbul-Houston (Turkish airlines) za 716, ker sem po izmenjavi obiskala Texas. Karto sem kupila razmeroma pozno (12. aprila) direktno na spletni strani od Turkish airlines, mogoče bi bila, če bi bila kupljena prej, cenejša, ampak vedno je boljše počakat, da dobiš svoj CA preden kupiš karto. Mogoče pa lahko prej kupite karto do Mexico cityja in potem še eno karto glede na to, kje boste sprejeti. Jaz sem kupila

karto za let Houston-Monterrey 24. maja, takrat sem že prejela CA in vedela, da sem sprejeta v Monterrey. Ta let je bil 253, ko sem gledala karte kakšen mesec nazaj pa več kot 100 manj. Karto sem kupila kar direktno prek Skyscannerja. Iz letališča do rezidence, kjer smo stanovali z vsemi študenti na izmenjavi, sva s Petro za taksi plačale 300 pesotov (=15 evrov), ampak najboljše prevozno sredstvo, ki ga lahko uporabiš v Monterreyu je Uber. Uber je aplikacija, ki si jo naložiš na telefon in prek nje naročiš osebni avto, ki je precej cenejši od taksija. Kar nekajkrat smo za prevažanje po mestu uporabili tudi metro, ki za eno vožnjo stane 4,5 pesota (=25 centov). Velikokrat pa so nas naokoli prevažale nase kontaktne osebe ali prijatelji, ki smo jih spoznali tam. Komunikacija pred izmenjavo Dva meseca pred izmenjavo smo vsi julijski študentje dobili email z vsemi potrebnimi informacijami. Izvedeli smo naslov rezidence, kjer bomo stanovali, vse kontaktne podatke naše skupine poletnih receptorjev, podatke o prehrani, informacije o tem, kaj moramo prinesti s seboj in ostale pomembne informacije. Ob enakem času so ustvarili tudi Facebook in WhatsApp pogovor za komunikacijo pred in med izmenjavo. Sprejem s strani tujih študentov S Petro sva v soboto pred izmenjavo sami najeli taksi iz letalisca, kar so nam kontaktne osebe predlagale že v emailu, saj ne zagotovijo prevoza do rezidence. V rezidenci naju je pričakala ena izmed kontaktnih oseb, nama pokazala sobo in pojasnila vse osnovne zadeve. V ponedeljek zjutraj smo se vsi študentje skupaj odpravili do bolnišnice, pojedli zajtrk, nato pa so naredili naše fotografije za ID bolnišnice, ki smo jih prejeli naslednji dan in morali z njimi hoditi na prakso/raziskavo. Ena izmed kontaktnih oseb je živela z nami v rezidenci, ostale so se nam pridružile med tednom ali vikendom za različne izlete ali zabave. Nastanitev Vsi študentje smo bili nastanjeni skupaj v veliki rezidenci s skupnim prostorom in ogromno sobami. Rezidenca se je nahajala 6 minut peš stran od bolnišnice in Medicinske fakultete, kjer smo opravljali svoje izmenjave. Sobe so bile za 2 ali 4 osebe, midve s Peto sva imeli srečo in sva cel mesec stanovali sami v sobi za 4 ljudi. Vsaka soba ima seveda svojo kopalnico, tam dobiš brisačo in vsaj enkrat v mesecu pride oskrbnik hiše Santos počistit sobe in zamenjat posteljnino (ne počisti je, če si v času čiščenja v sobi namesto v bolnišnici ;)) Prehrana Tudi za prehrano je v Monterreyu odlično poskrbljeno. Vsak dan smo lahko jedli tri obroke v menzi v bolnišnici. Med vikendi smo sicer veliko potovali naokoli ali šli jest kam drugam, ampak drugace je bila hrana v bolnišnici, vsaj meni osebno, odlična. Vsem sicer ni bila ravno najboljša, ampak najedli smo se pa definitvno vsi. Delo v bolnišnici oz. inštitutu Jaz sem sodelovala pri raziskavi z imenom Molecular Medicine: Molecular Studies in Viral Hepatities (C and B) v biokemičnem laboratoriju skupaj s skupino mladih raziskovalcev, izmed katerih sta se dve dekleti ukvarjali s hepatitisi, ostali pa so raziskovali Dengo, Chikungunyo ali Ziko. Moja mentorica je bila dra. Ana Maria Rivas Estilla, vodja oddelka pa dra. Herminia Guadalupe Martinez Rodriguez. Raziskovali smo o tem, kako hepatitis virusi vplivajo oz. regulirajo celično singaliziranje v okuženih celicah. Imela sem priložnost videti veliko različnih biokemijskih tehnik in jih kar nekaj tudi preizkusiti. Poleg tega pa sem se kasneje tudi priključila infektologom v bolnišnici, kjer sem spoznala se veliko pacientov. Zaradi mojega neznanja španščine s pacienti nisem komunicirala, so pa vsi zdravniki, s katerimi sem bila v stiku, zelo dobro govorili angleško, zato sem se lahko od njih veliko naučila. Vsak teden imajo tudi veliko predstavitev različnih primerov iz svoje prakse.

Udeležila sem se kar nekaj teh predstavitev, ki so bile sicer v španščini, ampak sem večino razumela, ker je bilo napisano na Power Pointu. Večino popoldnevov in tudi nekaj nočnih izmen pa sem preživela na ginekolškem ali na porodnem oddelku, kjer sem ugotovila, da je veliko razlik med našo in mehiško oskrbo. Videla sem tudi nekaj primerov, ki jih v Sloveniji še nisem oz. jih morda tudi ne bom. Mentorstvo Z mentorico sva se spoznali prvi dan, ko so me pripeljali na oddelek, povedala mi je vsa pričakovanja, ki jih ima od mene, pregledali sva moj `logbook` in nato mi je predstavila moje sodelavce. Kasneje sva se večkrat videli tekom tedna, da je spremljala moj napredek, večino časa pa sem sodelovala z vsemi ostalimi, ki so delali v laboratoriju. Kratek opis dela z mentorjem. Socialni program Socialni program je v Monterreyu organiziran zelo dobro. Že pred prihodom smo po socialnih omrežjih prejeli načrt socialnega programa natančen po dnevih. Nekatere dneve so bili načrtovani izleti, spet druge različne zabave. Splača se it na čisto vse, ceno in ostale informacije ti povedo sproti, tako da se lahko odločiš kam bi šel in kam ne. Izlet, ki ga res ne smete zamuditi in je tudi najdražji je izlet v Matacanes, stal je 1200 pesotov (=60 ) v ceno pa je vključen celodnevni izlet po reki Matacanes, vsa oprema, ki jo nosiš, trije obroki, prevoz, posebno zavarovanje za ta dan in še fotografije iz izleta. Cel dan praktično preživiš v tej reki, skačeš iz različnih višin, se spuščaš po skalah in voziš po kamnitih toboganih. Zelo priporočam! Splošna ocena izmenjave Če bi morala izmenjavo v Mehiki oceniti s številko od 1 do 10, bi bila to sigurno čista 10. Moje zadovoljstvo je sigurno razvidno že iz celotnega poročila. Sama sicer nisem bila na praktični izmenjavi, vem pa, da so se kolegi, ki so bili, naučili še več praktičnega znanja, kot jaz. Za prenočišče in hrano je poskrbljeno fenomenalno, socialni program pa je bil tudi zelo dobro organiziran. Potrebnik S sabo moraš nujno vzeti belo haljo, če imaš scrubse tudi njih, lahko jih pa tudi za dokaj poceni kupiš kar tam. Če tole bere ljubitelj kave, ti priporočam, da si s seboj vzameš eno vrečko najljubše kave, za hude trenutke. S kavo se tam namreč res ne morejo pohvaliti in sem pravo kavo kmalu začela pogrešati, čeprav nisem vedela, da se mi to sploh lahko zgodi. Približna razdelitev stroškov 740 evrov = Let Zagreb-Istanbul in Istanbul-Houston (Turkish airlines) 140 evrov = let Houston-Monterrey 300 pesotov (=15 evrov) taksi iz letalisca do rezidence Poleg 200 evrov, ki smo jih plačali doma za raziskavo/prenočišče/hrano, sem za preostalo hrano in socialni program vse skupaj zapravila približno 800 evrov, verjetno pa bi se dalo zapraviti tudi manj.

Slika 1: Moja začasno delovno mesto, tule mi je uspelo enkrat rekultivirati svojo lastno celično kulturo. Slika 2: Tole pa je fotografija pred Hospital Universitario José Eleuterio Gonzalez, kjer sva se s prijateljico Petro naučili marsikaj zanimivega.

Slika 3: Najboljši dan v socialnem programu: Matacanes. Celoten dan preživiš v tej reki, skačeš iz višin, se voziš po kamnitih toboganih in občuduješ naravo. Slika 4: Tole je skupni prostor, glavno središče vseh žurov, na fotografiji pa je sicer velik del julijske ekipe, jih pa kar nekaj še manjka.